2013. szeptember 30., hétfő

Milyen ajándékot vigyünk babalátogatóba? #1


Ha babalátogatóba készülünk, nyilván viszünk néhány apróságot az újszülöttnek, esetleg az újdonsült szülőknek. Attól függően vásárolunk, hogy mennyire állunk közel az anyukához/apukához (testvér, rokon, barátnő, barát, munkatárs, stb.), valamint mennyit enged meg a pénztárcánk. Ehhez szeretnék most néhány ötletet adni.
Bő egy éve voltam babalátogatóban egy barátnőmnél, akkor igyekeztem úgy összeválogatni a csomagot, hogy a baba mellett az anyuka is találjon benne egy kis apróságot. Immáron én is túl vagyok a babalátogatásokon, és szereztem néhány tapasztalatot a hasznos és kevésbé praktikus ajándékokról. Nézzük tehát:

Milyen ajándékot vigyünk babalátogatóba?

Tipegő, játék a babának, tusfürdő, testápoló a mamának

Örök klasszikus ajándék a tipegő. Mi is kaptunk többfélét, volt belőlük praktikus, és volt olyan, amit utáltam. Egy nyiklő-nyakló babát sem könnyebb öltöztetni, mint egy nagyobbat, aki már mondjuk ül vagy áll, nekem a hasra fordítgatással voltak gondjaim. Volt olyan tipegő, ami hátul volt patentos. Sosem fogom megérteni, miért kell egyáltalán ilyet gyártani? Nyomja a hátát a patent, meg a macera az öltöztetéskor, hogy forgassuk a gyereket. Utáltam ezt a fajtát, nem is használtuk sokat.
Ha valaki a tipegő mellett dönt, javaslom, hogy pamutot vegyen, téli babának esetleg a melegebb plüsst. Mindenféleképpen elöl záródjon, mert kiterítés után csak rá kell fektetni a babát, kezeit-lábait belebújtatni, és összezárni rajta. Lehet patentos vagy cipzáras is. Volt olyan tipegőnk, amelyik a has résznél egy 2-3 centis szakaszon össze volt varrva. Minek?? Rendben van, hogy pelenkázni könnyebb, ha alul nyílik, de mire rákínlódja az ember, hát az nem egyszerű. A Tescoban nagyon jó pamut rugdalózókat lehet venni, ezek végig patentosak, mi minden méretből vettünk egy-két garnitúrát. Nagyobb korában pizsamának is ilyet használunk, nappalra meg van melegítője.
A body is praktikus ajándék lehet, ha jól választunk. Pici korában én utáltam, ha hátul a nyakánál volt a patent, nagyobb babának, aki már ül, mászik, nem fekszik egész nap, jó lehet. Szintén a Tesconak vannak jó szabású, patent nélküli bodyjai, ezek a nyak résznél olyan kiképzésűek, hogy a feje könnyen belemegy a babának, és nem nyomja a patent a hátát. Alul záródnak, tehát a pelenkázásnál sem akadályoz. Régen réklit adtak a csecsemőkre, amíg pólyázták őket, ennek az újabb verziója a body. Nekem szimpatikusabb is, mert míg a body védi a derekat, hátat is, addig a réklit hátul kellett csak megkötni, a nyakánál, de a háta nyitott volt. Vannak már vicces feliratú bodyk is, ilyet csak akkor válasszunk, ha jól ismerjük a szülők humorát, nehogy sértő legyen a felirat, amit mi magunk viccesnek találunk.
Nem javaslom, hogy a picinek bármilyen kozmetikumot vegyünk - a popsitörlőt leszámítva -, mert bár csábítóak a csomagolások, az első hetekben többnyire a gyermekorvos által felírt fürdetőkenőcsöt használják majd. Később majd az anyuka eldönti, hogy akar-e babaolajat vagy -fürdetőt venni, és ha igen, milyet. Bízzuk ezt rá.
Ha az anyukának is szeretnénk vinni valamit, szóba kerülhet a tusfürdő, testápoló, de csakis valamilyen enyhe illatú. A szopizó babát zavarhatja az intenzív illatanyag. Más kozmetikai terméket én nem javaslok. Egyrészt nem is nagyon lesz ideje az anyukának az első hetekben szépítkezni, másrészt ha nem ismerjük, hogy milyen illatokat, márkákat szeret, nem biztos, hogy örülni fog neki.
Bonbon helyett gyümölcsöt is vihetünk, de kizárólag olyat, ami nem puffaszt, nehogy hasfájást okozzon az anyatejes babának. 

Mit vinnék tapasztalt anyukaként a barátnőnek? 

Az újszülöttnek:
  • tipegő, body
  • néhány textilpelenka sosem árt
  • zokni, kocsicipő, partedli 
  • puha takaró a babakocsiba
  • popsitörlő, kis kiszerelésben, mert nem lehet tudni, hogy a kisbaba érzékeny bőre bírja-e az adott terméket
  • pelenka termékminta: a Rossmannban vannak a saját márkás pelenkákból méret szerint kétdarabos kiszerelésűek. Én például így próbáltam ki a Babydream pelenkákat. De ha tudjuk, milyen pelenkát használ, és nagyobb értékű csomagot készítünk, vehetünk egy egész csomag pelenkát is. A méretet illetően ha bizonytalanok vagyunk, inkább a nagyobb méret mellett döntsünk.
  • bébiétel 4-5 hónapos babának (lejáratot ellenőrizni vásárlás előtt!!)
  • csörgő, rágóka, esetleg olyan plüss figura, amit kifejezetten babáknak készítettek, tehát hímzett a szem, orr, száj (nem gomb, ami leeshet, és lenyelheti)
Az anyukának:
  • tusfürdő, testápoló
  • ha barátnőnek szól a csomag: egy doboz eldobható melltartóbetét
  • tejszaporító tea, pl. Laktoherb
  • Babanapló
  • alkoholmentes bonbon
  • gyümölcs
Az apukának:
  •  egy üveg ital
  • alkoholos bonbon
Ajándékunkat beletehetjük egy dísztasakba, becsomagolhatjuk, de az interneten láttam már nagyon ötletes csomagokat ilyen alkalmakra. Íme néhány kép:





A képek forrása: polyvore.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése