2012. június 30., szombat

A méhszáj értékei

Nekem a kórházban mondta az egyik orvos vizsgálat után, hogy 2000-es a méhszájam. A 3000-ről tudtam, hogy jó, de ez a 2000 megrémített. Megkérdeztem az egyik szülésznőtől, mit jelent ez, és ő nagyon szépen elmagyarázta nekem.

Az első számjegy a méhnyak hosszát jelöli: 1, 2, vagy 3 ujjnyi. Minél hosszabb, annál jobb. Van olyan orvos, aki centiméterben adja meg.
A második számjegy a külső méhszáj;
a harmadik számjegy a középső méhszáj;
a negyedik számjegy a belső méhszáj nyitott vagy zárt állapotát jelzi.

Az értékek:
0: zárt
nem 0: nyitott.


Az alábbi kivonat a Kismamablogról való.

3000 zárt méhszáj, a méhnyak 3 ujjnyi
2000 zárt méhszáj, a méhnyak 2 ujjnyi
1000 zárt méhszáj, a méhnyak 1 ujjnyi
3100 3 ujjnyi méhnyak, 1 ujjra nyitott külső méhszáj, a középső és belső méhszáj még zárt
2100 2 ujjnyi méhnyak, 1 ujjra nyitott külső méhszáj, a középső és belső méhszáj még zárt
1100 1 ujjnyi méhnyak, 1 ujjra nyitott külső méhszáj, a középső és belső méhszáj még zárt
3110 3 ujjnyi méhnyak, 1 ujjra nyitott külső és középső méhszáj, a belső méhszáj még zárt
2110 2 ujjnyi méhnyak, 1 ujjra nyitott külső és középső méhszáj, a belső méhszáj még zárt
1110 1 ujjnyi méhnyak, 1 ujjra nyitott külső és középső méhszáj, a belső méhszáj még zárt
3111 3 ujjnyi méhnyak, teljesen nyitott méhszáj
2111 2 ujjnyi méhnyak, teljesen nyitott méhszáj
1111 1 ujjnyi méhnyak, teljesen nyitott méhszáj


A kórházban vizsgáló orvos egy elég nagydarab ember volt, ergo nagyobb ujjakkal. Én meg egy alacsony nő vagyok. Nem hittem neki a 2000-s cervixel kapcsolatban, a saját orvosomra hagyatkoztam. Pár héttel később 2,5 000-ás méhszáj értéket jegyzett be a kiskönyvembe. Tehát ilyen is van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése