2012. augusztus 5., vasárnap

A szülésznő tanácsai várandósoknak # 2

Miért tilos a pocakot simogatni a terhesség alatt?

Mielőtt jelen cikk írásához nekiálltam, utánanéztem, mit írnak a kérdésről az interneten. Egyesek innen-onnan hallottak különféle magyarázatokat, miért lehet, vagy miért nem, míg mások állítják, végig simogatták a hasukat a terhességük alatt, mégsem lett semmi baj belőle. Még orvos válaszol rovatban is találtam olyan választ, amely szerint ennek nincs valóságalapja. Az én álláspontom azonban ettől eltérő. Miért? Mert egyenesen a szülésznőktől tudom.

Amikor a szülésznők meglátták a kórházban, hogy a várandósok keze a hasukon van, vagy simogatják azt, rögtön rájuk szóltak, hogy nem szabad simogatni. A gömbölyödő pocak simogatása méhösszehúzódásokat válthat ki, ami akár koraszüléshez is vezethet. Elöl fekvő lepény esetében annak idő előtti leválását is okozhatja.
Eléggé megrémültem, amikor az egyik vizit alkalmával épp engem interjúvolt a doktornő, amikor a kórterem ajtaja előtt összeesett egy kismama. 35 hetes volt, negyedik gyerekkel (hét terhességből). Azonnal elvitték, megcsászározták. Két nap elteltével feljött hozzám beszélgetni, és mondta, hogy leszakadt a lepény, azonnal megcsászározták. A baba is jól van, és annak ellenére, hogy 35 hetes volt, nem minősült koraszülöttnek, mert eléggé fejlett volt a korához képest (korábban kapott tüdőérlelőt). Inkubátorba sem kellett betenni. Ez esetben tehát szerencsés kimenetele volt a lepényleválásnak, köszönhetően a gyors orvosi beavatkozásnak.

A fentiek alapján én biztosan nem kockáztatok. Majd simogatom a kisbabát, amikor a kezemben tarthatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése