2013. október 11., péntek

Anti-D profilaxis

Az első terhességem után, ami vetéléssel végződött Anti-D injekciót kaptam, mert RH negatív vagyok. Ezt farizomba adják az első terhesség végén, és azért szükséges, hogy a következő terhességnél az anya szervezete ne lökje ki az embriót. Vetélés során nem állapítható meg az embrió vércsoportja, ezért mindenképpen szükséges.
Kicsi koromtól fogva tudtam, hogy ilyet fogok kapni, csak egy ideig azt hittem, hogy csak az első terhesség végén kell beadni.
Aztán amikor megszületett Erik, vártam, hogy majd hozzák a 72 órán belül beadandó oltást. Kérdezgettem is a nővéreket. Aztán kiderült, hogy ezúttal nem kapok! Ugyanis Erik vércsoportja szintén RH negatív, és ebben az esetben nem kell beadni az anyának az Anti-D-t. Viszont ha a következő terhességből RH pozitív gyermek születik, akkor ismét megkapom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése