2012. október 11., csütörtök

Colitis diéta a terhesség alatt

Szülés előtt még tartozom ezzel a bejegyzéssel. A terhességem második és harmadik trimeszterében a colitis diéta szerint kell táplálkoznom. Most szeretném összefoglalni, mit egyen egy terhes nő, akinek colitis diétát is kell tartania.
Ez a bejegyzés a saját tapasztalataimat, étrendi módosításokat foglalja össze. A fő irányvonalat orvosi utasítás alapján követtem, de mivel nem voltam dietetikusnál, ezért az internetet használtam fel ahhoz, hogy segítséget kapjak az engedélyezett és tiltólistás ennivalókhoz.

Tiltólistára kerültek a puffasztó élelmiszerek: bab, karfiol, káposzta, zsíros tejtermékek. Tejet a gyomorégésre most, a vége felé iszom inkább, de abból is az 1,5%-os változatot. Tejfölből ugyancsak ritkán, a 12%-osat fogyasztottam az elmúlt hónapokban. A joghurt ugyancsak engedélyezett. A trappista sajt is a zsírosabb tejtermékek között szerepel, ám ezt mégis ettem, nem volt emésztési problémám tőle. Kerülendőek a magas cukortartalmú ételek, a csokoládé, de az édességet jobban kívántam, mint a terhességem előtt, ezért elég sokszor engedek a csábításnak. Viszont arra törekszem, hogy egyszerre túl sokat ne egyek, beérem néhány kocka csokoládéval. Kerülendők még a zsíros, bő olajban készült ételek is. Bátran lehet fogyasztani a keményítő tartalmú ételeket: krumpli, rizs, tésztafélék. Kenyérfélékből elsősorban a fehér lisztből, de nekem például nem ártott a magas rosttartalmú lisztkeverékből készült kenyér sem. 

Ez nyilván nem szentírás, akinek régebben diagnosztizálták a bélbetegségét, és ezzel kell élnie évek óta, nyilván kitapasztalta az egyéni tűrőképességét. Nekem a kórházban állították be a colitis étrendet a 18. terhességi héten, amit egészen a terhességem végéig kell tartanom. A nőgyógyászom rendelkezett így. A panaszaim akkor természetesen megszűntek, nem volt fellángolás sem, de bevallom, már várom a végét a diétának. Mondjuk azt is tudom, hogy a szoptatás alatt is célszerű kerülni a túlságosan puffasztó ételeket, mert a picinél hasfájást okozhatnak. De addig még van néhány hét, hogy ezen gondolkozzak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése