2013. június 17., hétfő

6-7 hónapos csecsemő egy heti menüje

Tízórai, ebéd, uzsonna kiváltva, reggelire és vacsorára még tápszert kap Erik. Amikor már jó néhány kóstoláson túl voltunk, többnyire bébiételt kapott, aztán egyre gyakrabban főztem neki házi kosztot. Gondolom, sokunknak dilemmája, hogy mit adjon a kicsinek, hogy változatos és kiegyensúlyozott legyen az étrendje.
Most, amikor szezonja van a zöldségeknek, és egyre több gyümölcsnek, nem nehéz összeválogatni a heti menüt. Most közzéteszek egy lehetséges variációt, amely egy 6-7 hónapos csecsemőnek megfelelő.


Heti menü 6-7 hónapos csecsemők részére A változat

A húst úgy készítem, hogy az apróra vágott csirkemellet kevés olajon megpirítom, majd egy órán át fokhagymával puhára párolom, főzés közben vízzel pótolom. 1-2 mokkáskanálnyi petrezselymet, és pici tengeri sót is adok hozzá. Az így elkészített húst a maradék főzőlével botmixerrel pépesítem, majd amikor kihűlt, jégkockatartóba porciózom, és lefagyasztom. Az én jégkockatartómba 15 gramm hús fér (egy kockába), le lehet mérni magunknak, mert így könnyebb meghatározni, mennyit kell adnunk a főzelékhez. A bébiételekben is 9-10 % a húsarány. Én két kockát olvasztok fel alkalmanként.

Babakekszből mi a Rossmannosat használjuk. A botmixer szépen összeaprítja a gyümölccsel.

Tejpépek közül a Nestlé termékeit fogyasztja.

A főzelékeket úgy készítem, hogy a zöldséget megpárolom kevés vízben, hagyom kicsit hűlni, majd hozzáadom a húst és pépesítem. Ha kell a főzelék főzőlevével hígítom. A borsót szűrőn átnyomom, hogy a puffasztó héja ne kerüljön bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése