2012. szeptember 1., szombat

Magnézium

Amikor először felírta az orvos a magnéziumot, kiakadtam az adagoláson és a méretén. 3×2??? Én ekkora gyógyszert biztos nem tudok lenyelni! El is lébecoltam a szedését, napi 2-3 szemet vettem csak be. Ráadásul iszonyat savanyú tabletta. Egyébként a keményedések elkerülésére-megszüntetésére írta fel a nőgyógyászom, amiket akkor még nem igazán éreztem. Vagy csak egyszerűen nem tudtam, milyen az.
Így ment a szedése egészen a 17. hétig, amikor elkezdett fájni a hasam jobb oldala. Majd estére megtudtam, mi is az a  keményedés.
A kórházban aztán a magnéziumot infúzióban kaptam, majd az infúzióról levéve szájon át kellett szednem, ahogy fel volt írva. Nem volt kecmec, a nővérek esténként kiosztották a másnapi adagot, én meg szerettem volna mielőbb felgyógyulni és hazamenni, úgyhogy késsel daraboltam naponta háromszor a magnéziumomat.
Miután kiengedtek a kórházból, továbbra is tartottam az adagolást, amit az orvos előírt, ráadásul másoktól is hasonló adagokat hallottam. Pár héttel később, mellé kaptam az izomlazítót, a Halidort. A keményedések egy hosszabb séta (egyszerű bevásárlókörút) alkalmával ismétlődtek, és megértettem, hogy nekem bizony vigyázni kell. Egyre jobban éreztem a keményedéseket, ahogy nőtt a méhem. Séták után haza, majd fekvés, lehetőleg felhúzott lábakkal, és mindjárt kiengedtek a simaizmok.

Azt tudom tanácsolni mindenkinek, hogy szedje a magnéziumot szigorúan, mert nagyon meg tudja rémiszteni egy begörcsölés is az embert - láttam több ilyen példát a kórházban töltött napok alatt. Ugyan a mg-infúzió megoldja a problémát, és 3 nap múlva akár haza is lehet menni, elég ijesztő szitu ez egy kismamának, pláne, amikor először találkozik a problémával.
A magnéziumot a különféle gyógyszergyártók horror áron is képesek árulni, a legolcsóbb jelenleg a Naturlandos Mg-citrát, ami vény nélkül 300-350 Ft között, felírva kb.140-150 Ft. Igaz, csak 10 db-os kiszerelésben kapható, úgyhogy amikor kiváltok egy receptet, 10 vagy 20 dobozzal távozok a patikából.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése